Genarps Idrottsförening logo
Genarps Idrottsförening
Fotboll
Herrar Senior

Genarps IF Herrseniorer. Välkomna att följa oss!

VI FINNS ÄVEN PÅ FACEBOOK - https://www.facebook.com/gifsherrseniorer 

SAMT PÅ INSTAGRAM https://www.instagram.com/Genarps_if_herrseniorer

 

Säsongen 2026!

 

Ledarstaben 2026 består av Murat Kocacenk (tränare), Jonas Einbjörn (ass. tränare), Håkan Hohenacker (massör/leg. sjuksköterska), Mats Einbjörn (mv. tränare), Gustav Lindelöf (lagledare), Christian Dunegård (lagledare).

 

A-laget kommer spela i Div. 6 Södra.

 

Hemmamatcherna spelas på Ekevallen (Ekevallavägen 10, Genarp).

 

Färger:             röd, röd, röd (tröja, byxa, strumpa)

Reservfärger: svart, svart, svart (tröja, byxa, strumpa)

 
 
Matchrapport: GIF 8-0 Anderslöv
2026-06-22 11:21
Matchens lirare utsedda av sponsorerna Häckeberga Slott & Florifox blev i hemmalaget Pontus Andersson & i bortalaget Anderslöv Lucas Magnusson. 

Ett stort tack till Genarps IF för en mycket uppskattad fotbollsskola 2026. En årlig tradition som är oerhört värdefull för ett hundratal fantastiska barn som underhålls av våra ambitiösa ledare, för att sparka på en boll som de sedan springer efter med ren glädje. Tack till alla våra funktionärer som spenderar flertalet av dygnets timmar på Ekevallen under dessa tre dagar, allt för att skapa en så bra miljö som möjligt för just våra barn. Utan er hade vi inte haft ett så lyckat event. Vill personligen skicka ett extra tack till alla anhöriga som tagit sitt ansvar, bland alla dagliga måsten, och registrerat/anmält sitt barn till denna aktivitet. Det betyder mycket för vår kära förening, men det betyder betydligt mer för barnen. Att slippa skärmarna och springa runt på Ekevallens gräsmattor är något de kommer kunna minnas som goda minnen när de växt upp och tagit våra olika roller i föreningen. Stort tack till er alla!

 

A-lagets vårsäsong har innehållit både toppar och dalar. Lite djupare dalar än vad vi varit vana vid, men vi ser det som en erfarenhet som gör både ledare och spelare rikare inför höstens utmaningar som väntar. Som tidigare sagt, serien är nog den tuffaste 6:an av alla division 6-serier, vilket vi är många tränare och spelare i serien som tycker. Det blir en rolig höst på alla sätt och vis.

 

Efter söndagen var vi revanschsugna och ville bjuda alla glada barn och föräldrar på en trevlig onsdagskväll. Det blev lyckat. Vi lyckades göra många mål och gå på sommarledighet med en skön trepoängare. Att det finns nivåskillnad mellan de båda lagen visste vi på förhand. Att sätta det i verket är inte alltid så enkelt. När resultattavlan stod på 2–0 efter dryga tio minuter, så kändes segern i trygga händer. Senare fortsatte målskörden i jämn takt. 5–0 i halvtid blev 8–0 efter slutsignalen. Pontus stod för ett hattrick och är nu uppe i tvåsiffrigt antal gjorda mål. Mycket glädjande att bevittna. Välförtjänt utdelning efter allt slit. Melvin gjorde två men hade bud på fler. Emil, Anton och Åke gjorde varsitt. Ja, det fanns lägen för fler mål, men det viktigaste för kvällen var att få sjunga segersång med barnen och toppa deras upplevelse med segerjubel. 

 

Nu tar vi välförtjänt ledighet. Välbehövligt också för den delen. 

 

Jag och A-laget önskar er alla en riktigt härlig sommar!

 

// Murre

Matchrapport: Svedala 7-1 GIF
2026-06-22 10:44

Känslan i halvtid var betydligt jämnare än slutresultatet. Jag tycker att vi definitivt var med i matchen under första halvlek. Deras ledningsmål kändes onödigt och vi skapade en hel del som till slut också gav utdelning strax före paus. Fem minuter in på andra halvlek tog hemmalaget ledningen på nytt. Därefter hade vi en kvart där jag tycker vi försökte och det bara var ett mål upp. I den 65:e minuten kom deras tredje mål och sedan var det tyvärr gardinen ner för vår del. Det blir så här ibland och med tanke på vårt unga lag så får detta ses som en läropeng inför fortsättningen. Det finns i princip inte mycket mer att säga. Vi får ladda om för onsdagens hemmamatch som också är den sista för vårsäsongen. Bättre än så här kan vi.

 

// Murre

Matchrapport: Charlo 2-3 GIF
2026-06-08 13:53

Att vi hade spelat tre raka matcher utan seger hörde inte till vanligheterna. Jag vet inte när det hände senast. I alla fall var det första gången under min och Dikes ledning. Utifrån detta var det inte bara att åka till Charlottenlunds IP med ett gäng spelare på frånvarolistan och plocka hem poängen. Oavsett när under säsongen, så gör man bara inte det. Det är en tuff bortamatch som kräver något extra. Och det där lilla extra hade vi under fredagskvällen.

 

Vi spelade en annan typ av fotboll vilket bra lag ska kunna göra, så det var inget konstigt med det. Killarna höll sig till matchplanen och kämpade sig igenom de tunga 90 minuterna trots två enkla baklängesmål enligt min mening. Sista sparken i matchen var också det vinnande målet.

 

Well deserved, som en engelsktalande tränare skulle säga. Spelarna var väl värda priset. Det har varit en tyngre period för oss och det ska vi inte mörka på något sätt, men så blir det ibland och det mer viktiga är vad man gör åt det och hur man tar sig framåt. Vår träningsvecka bäddade för trepoängaren i en kampfylld tillställning. Det var vi som skapade farligheterna först, även om det inte var någon kavalkad av målchanser åt något håll. Och det var också vi som tog ledningen i matchen via Pontus i den 33:e minuten, som rundade målvakten och lade bollen i öppet mål efter att ha blivit snyggt framspelad av Melvin. 

 

Av förklarliga skäl var vi nöjda i paus och matchen såg ut att gå vår väg. Jag tycker att vi var alldeles för veka i vårt försvarsspel när deras kvittering kom efter en timmes spel. Jag tycker inte att vi blev stressade av det, utan vårt spel fortsatte, men det kändes onödigt att behöva jobba i så kallad uppförsbacke. Som många andra tränare vill man släppa in mål där motståndaren kämpat för det, inte att man själv bjuder på det, så att säga. 

 

Tre minuter senare tog vi ledningen på nytt. Pontus var involverad även den här gången när han vid bortre stolpen avslutade starkt, men det var en lika stark räddning av målvakten. Bollen tog dock i stolpen och hamnade lite i ingenmansland där Miguel var först framme och dunkade dit sin första strut för kvällen. Tyvärr lyckades hemmalaget kvittera direkt efter att vi olyckligt nog upprepade vårt svaga agerande i försvarsspelet ännu en gång.

 

De båda lagen kändes något slitna. Trots detta försökte vi forcera. Nils-Johan var väldigt nära att göra mål när han sköt på en täckande försvarare. Ett avslut som var på väg in i mål. Mot slutet fick vi några hörnor som inte gav resultat.

 

Det sista som hände i matchen var ett inkast på offensiv planhalva till vår favör. Bollen hamnade hos Miguel som pangade från straffområdeslinjen och jublet ekade över hela anläggningen. Domaren blåste av matchen direkt efter avspark. Känslorna var många i omklädningsrummet efteråt, och lättnaden var påtaglig efter säsongens sjätte triumf.

 

Nästa match blir också på bortamark, nämligen mot topptippade Svedala som lär vara revanschsugna efter premiären och inte kommer att ge oss något gratis. Det gäller för oss att vara med när domaren blåser igång en trevlig tillställning som jag tror att det kommer att bli. Hoppas vi ses där!

 

// Murre

Matchrapport: GIF 1-1 Skivarp
2026-06-02 12:47

Likheterna mellan de båda lagen var flera. Oönskade resultat, sargat självförtroende och ett gäng spelare på frånvarolistan. Möjligen var resultatet en följd av detta. Matchen slutade som den började, nämligen oavgjort.

 

Vi kanske inte skapade massvis med chanser, men det fanns klara lägen att förvalta. Något symptomatiskt för tillfället var att vi var nära men ändå inte tillräckligt nära för att få foten på bollen och hitta nätmaskorna. Bortalaget hade också en klar målchans, ett friläge som tvingade Arvid till en fin fotparad. Lite från ingenstans lyckades vi åka på en omställning och kapitulera i den 35:e minuten.

 

Skivarp gick segrande ur de första 45 och vi lyckades vinna halvlek nummer två efter en sen kvittering. Ett fint högerinlägg av Lukas till Elias Jacobssons panna och bollen i en snygg båge in i bortre krysset. Vi tar med oss en vunnen poäng som likväl hade kunnat bli noll.

 

// Murre

Matchrapport: Skegrie 4-1 GIF
2026-05-24 11:19

Den senaste tiden har det verkligen varit en hel del hetta i luften med varma vindar och temperaturer som krupit uppåt. Därför var det inte heller någon överraskning att lördagen bjöd på solsken och trevligt fotbollsväder. Det som på förhand var en het drabbning blev också som tänkt. Tyvärr för vår del var hemmalaget hetare framför mål och gick segrande ur kampen. Sett till förutsättningarna visade killarna god vilja och kämpade på rätt bra i värmen som krävde varsin cooling-break i vardera halvlek. Men just den här gången räckte vi inte till.

 

Uppgiften blev inte lättare av att vi hade bevittnat ett baklängesmål redan efter tre minuter. Efter 16 minuter stod det 2–0 på tavlan och det handlade mest om att få stopp på blödningen. Vilket vi också fick när vi reducerade med drygt en kvart kvar av halvleken. Det var Max Mårtensson som nickade in Max Dunegårds fina inlägg. Jag tycker att vi gav det en ärlig chans i andra halvlek, men när deras 3–1-mål kom i den 75:e minuten kändes det som att luften gick ur oss.

 

Efter tre matcher på en veckas tid väntar nu en vanlig vecka. På fredagskvällen gästas vi av Skivarp. Allt pekar på ännu en het tillställning, i alla fall om vi ska tro på vädergudarna. Hoppas att ni vill vara med oss och stötta killarna. Tills dess, njut av majvärmen och var rädda om er.

 

// Murre

Kommande matcher
Spelade matcher
Ons 17/6 19:00
8 - 0  
Sön 14/6 13:00
7 - 1  
Fre 5/6 19:00
2 - 3  
Fre 29/5 19:00
1 - 1  
Lör 23/5 13:00
4 - 1  
Ons 20/5 19:00
3 - 3  
Kommande aktiviteter
Nyheter från föreningen
Genarps Idrottsförening, 17/06 23:04 
Genarps Idrottsförening, 24/03 21:33 
Genarps Idrottsförening, 23/06 18:23 
Genarps Idrottsförening, 20/05 22:15 
Genarps Idrottsförening, 14/03 21:04 
Våra Sponsorer